lightboxy sestka

Víte, že Váš čas a prostředky investované do vybavení DTP pracoviště, barevných kalibrací a ICC profilů mohou být znehodnoceny špatným osvětlením vašeho pracoviště? Osvětlovací tělesa LightBOX 5000K s barevnou teplotou denního světla podle normy ISO/ANSI jsou dnes nutným vybavením každého grafického a DTP pracoviště! Mimořádně příznivá cena! Srovnatelný box se prodává za více než 400 €. 

 

1. produktová fotografie

 

web_fotobox5000k0000
web_fotobox5000k0001web_fotobox5000k0002web_fotobox5000k0003web_fotobox5000k0004web_fotobox5000k0005
web_fotobox5000k0006
web_fotobox5000k0007web_fotobox5000k0008web_fotobox5000k0009

 

LightBOX 5000K lze využít se stativem jako fotoateliér produktových fotografií, s Mylarem pro bezstínovou fotografii... Denní světlo z LightBOX 5000K má i mimořádně kladné účinky na organismus - menší únava, lepší nálada, větší jistota a přesnost. Přehled zpracovaný firmou DTP STUDIO s.r.o. má ambici Vám pomoci orientovat se v sortimentu produktů normovaného osvětlení s teplotou denního světla 5.000° K si můžete stáhnout ZDE

 

2. vliv osvětlení na barvy

 

VLIV OSVĚTLENÍ NA BARVy


alt Jak vlastně vnímáme barvy? Musí být splněny tři předpoklady - objekt, pozorovatel a světlo. Původním zdrojem světla je slunce, které vnímáme jako nebarevné denní "bílé" světlo. Anglický fyzik Isaac Newton nás vyvedl z omylu "bílého" světla známým pokusem s rozkladem světla skleněným hranolem na jednotlivé barevné složky (od červené po fialovou). Stejným důkazem je i duha viditelná po dešti v letních měsících. Lidské oko, jak již v minulém století zjistil pan Heimholz, má buňky (receptory) citlivé na červenou, zelenou a modrou barvu, Tyto barvy jsou i základními složkami bílého světla a kombinací různých úrovní těchto tří základních barev je lidský mozek schopen vnímat tisíce jemnějších barevných odstínů. Je mnoho faktorů ovlivňující způsob jakým vidíte barvu. Od anatomických (barvoslepost) až po světelné podmínky. Ty všechny zásadním způsobem určují jak barva vypadá.

Vídíte jak lze i v temné místnosti pořídit kvalitní produktovou fotografii.

Stačí normované osvětlení LightBOX, stojan a barevná pozadí.

Za malé peníze dosáhnete velkých výsledků.

 

alt Barevná jistota.Nejzásadnější vnější faktor pro vnímání barevnosti představuje bezesporu vnější osvětlení. Proto již v roce 1927 komise CIE stanovuje standardní osvětlení - illuminanty. Pro praxi přípravy a tisku barevných tiskovin (norma ANSI) se používá illuminant D50, tedy světlo o barevné teplotě 5000 K.

alt Proč 5000° Kelvina? V našich zeměpisných podmínkách se obvyklému dennímu světlu nejvíce přibližuje světlo o teplotě 5.000° Kelvina, tedy CIE standardní Iluminant D50. Zajímavý článek Viktora Navrátila o barevné teplotě vyšel v časopise SVĚT TISKU. Citujeme: ..."teplota chromatičnosti denního světla se bude měnit v závislosti na hodině pozorování ... Měření všechna očekávání beze zbytku naplnila. Navíc bylo zajímavé sledovat, že zatažená obloha před deštěm (tmavě šedomodrá mračna) dávala světlo o chromatické teplotě kolem 7.600 – 8.800 K, kdežto při polojasnu, kdy byla obloha lehce potažena světlým oparem, byla chromatická teplota světla 4.700 – 5.300 K. Celkový průměr sledování byl nakonec 5.184 K, kdy evidentně extrémní hodnoty byly vyřazeny jako nestandardní (viz. obloha před deštěm). Ráno byla průměrná chromatická teplota 4.700 K, v poledne 5.084/5.360 K (polojasno/slunečno) a nakonec v podvečer 3.982 – 4.856 K, při západu slunce pak 2.780 K"...


barva je...

alt efektivním nástrojem komunikace. Zvyšuje srozumitelnost a zapamatování důležitých informací.
alt účinný marketingový nástroj. Přitahuje pozornost - prodává lépe.
alt konkurenční nástroj. Zvyšuje profesionální image obchodních a marketingových dokumentů a zajišťuje jejich odlišení od běžné šedi.

 

3. příklady z praxe

 

PŘÍKLADY Z PRAXE


alt Ošidný výběr barev... Představte si, že pracujete na návrhu designu barevné publikace: s klientem vyberete barvy ze vzorníku. Je večer a tak si rozsvítíte světlo. Klient Vám odsouhlasí barevný odstín a máte radost, že práce je u konce. Nyní předáte podklady do tiskárny - pro jistotu si druhý den zajedete pro kontrolu do tiskárny - ale co to? Že ta barva vypadá nyní trochu jinak? Že by tiskárna nepoužila předepsanou barvu? Nebo jsou špatně nasvícené výtažky?

altPředávání a přebírání zakázek... Klient spěchá a tak zakázku přebíráte v tiskárně pozdě v noci "na rampě" osvětlené halogenovými výbojkami barva je opět "někde jinde" co teď - podepsat převzetí zakázky za řádově několik set tisíc Kč a spolehnout se že ve dne budou barvy O.K.? Nebo zakázku nepřevzít a nedodržet raději termín zakázky?

alt Poznámka uživatele z praxe ..."přesvědčil nás váš LightBOX, protože máme vlastní tiskovou kapacitu a míchat přímé barvy např. v Pantone škále, zejména v odpoledních a nočních hodinách pod zářivkou apod. je přímo tragédii"...

alt Jedna barva pod různým osvětlením - ve všech případech byl použit stejný snímací prvek a stejný způsob postprodukčního (skenování, ICC profily, komprese...) zpracování. RED - numericky nastavený etalon | ŽÁROVKA - běžné osvětlení, zdroj světla žárovka | ZÁŘIVKA - běžné osvětlení, zdroj světla interiérová zářivka | HALOGEN - moderní interiérové osvětlení, zdroj světla halogen.

 

4. chtějte vědět víc

 

Chtějte vědět víc


Zajímavé informace z oblasti Color Managementu na internetu. Informace ZDE
Projděte si náš Rychlokurz barevného DTP. Informace ZDE
Článek z odborného tisku. Informace ZDE

alt CENY A OBJEDNÁVKY alt LightBOX 5000K + příslušenství alt ZDE alt




Corel, Pinnacle, Pantone, CMYK, RAL, NCS, LightBOX | dtpstudio.cz

Corel, Pinnacle, Pantone

CMYK, RAL, NCS, LightBOX